Utama Yang Diketengahkan Xiaomi Mi Note 2 Bukan Untuk India, Mengapa Tidak? Inilah Sebabnya

Xiaomi Mi Note 2 Bukan Untuk India, Mengapa Tidak? Inilah Sebabnya

Xiaomi Mi Note 2

Kembali pada era pra-Android, OEM Cina terkenal untuk menghasilkan telefon dengan kualiti yang lebih rendah, OS yang tidak stabil, dan prestasi yang kurang memuaskan. Tetapi dengan munculnya Android, mereka mendapat momentum, kerana mereka dapat mengalihkan fokus sepenuhnya pada pembuatan dan pemasangan perkakasan, yang telah mereka sempurnakan dari waktu ke waktu. Menjelang 2016, OEM China seperti Xiaomi, Oneplus, Huawei, dan lain-lain, mampu membawa produk yang spesifikasinya setara dengan kapal induk dari pengeluar peringkat 1 pada separuh harga. Oleh itu, mereka dapat memperoleh bahagian pasaran yang besar sekurang-kurangnya di tanah air dan di negara-negara membangun seperti India, Filipina, Brazil dll.

Tetapi dengan inovasi yang tidak stabil dalam industri telefon pintar dipadankan dengan persaingan yang ketat, bahkan OEM China melabur dalam jumlah besar untuk R&D untuk menghasilkan produk yang menonjol dari yang lain. Ditambah dengan kenaikan pajak dan biaya transportasi, hal itu mengakibatkan kenaikan harga kapal induk mereka. Oleh itu, jurang harga antara kapal induk dari OEM China dan pengeluar tahap 1 perlahan-lahan menjadi lebih tipis.



data 4

Alasan di sebalik latar belakang di atas adalah untuk memudahkan anda memahami keputusan Xiaomi untuk membataskan kapal induk generasi baru ke tanah air.

Jadi, apa yang boleh menjadi alasan utama yang mendorong Xiaomi untuk mengambil langkah ini:

Persepsi telefon Xiaomi

Walaupun telefon bimbit Cina adalah produk VFM terbaik, mereka sering dikritik kerana jangka hayat yang lebih rendah, kemerosotan prestasi dengan masa, sokongan selepas penjualan yang menyedihkan, dan lain-lain. Menambah kesengsaraan ini, pemasaran yang agresif dan pelbagai insentif pada kapal induk dari pengeluar peringkat 1 sedang menyapu garam luka. Semua batasan ini telah mewujudkan persekitaran di mana telefon bimbit Xiaomi dianggap tidak sesuai untuk menanggung tanda harga yang besar.



cara membuang gambar dari akaun google

Permintaan flagaships yang tidak memuaskan

Xiaomi Mi 5S

Walaupun kapal induk masih menarik banyak bola mata dan akhirnya penjualan, mereka perlahan-lahan kehilangan langkah terutamanya kerana telefon bimbit yang berpatutan semakin baik. Seperti di Gartner, Purata Harga Jual (ASP) telefon pintar di India adalah $ 70 dan telefon pintar di bawah $ 120 menyumbang sekitar 50% dari keseluruhan penjualan telefon pintar di sini. Walaupun dalam segmen unggulan, persaingan lebih sukar daripada sebelumnya dengan pemain besar seperti Samsung, HTC, LG dan Apple berjuang untuk mengekalkan pertumbuhan. Oleh itu, tidak ada gunanya melancarkan telefon yang bersaing dengan iPhone 6s, LG G5, Samsung S7.

cara membetulkan bluetooth pada telefon android

Harga Turun

Oleh kerana Xiaomi menjual kapal induk mereka dengan margin tipis wafer, mereka perlu menjual jumlah telefon yang cukup besar untuk memperoleh keuntungan. Tetapi dengan persaingan yang semakin meningkat dan permintaan yang sedikit, sangat sukar bagi mereka untuk mencapai penjualan yang tinggi. Akhirnya, mereka menggunakan penurunan harga untuk membersihkan rak yang seterusnya membuat penyok di poket mereka. Sebagai contoh, Mi5 dilancarkan pada 04/05 dengan harga 24,999 / - Pada masa ini, ia dijual pada harga 19,999 / -.



Mengapa Xiaomi harus membawa Mi Note 2 ke India?

Ia boleh memalukan kapal induk semasa

Agar telefon dapat menetapkan kedudukannya di segmen unggulan, ia harus mempunyai beberapa ciri, yang dapat membuatnya menonjol dari orang ramai. Mi Note 2 dan MI Mix mempunyai semua bahan untuk menjatuhkan kapal induk yang ada di pasaran. Selain itu, iPhone 7 yang merosakkan dan biasa-biasa saja telah mencipta kelonggaran untuk masuknya telefon baru di segmen ini.

Ia dapat meniru kejayaan Oneplus 3

Oneplus 3 perlahan memasuki segmen premium, dan sejauh ini berjaya. Mantra di sebalik kejayaannya adalah persembahannya yang sempurna. Oleh itu, jika Xiaomi yakin Mi note 2 dapat memberikan prestasi yang serupa, ia tidak perlu risau tentang penerimaannya. Juga, ia dapat memakan bahagian Oneplus yang merancang untuk melancarkan Oneplus 3T.

logo xiaomi

Bagi peminat dan penyokong setia India adalah pasaran utama

India adalah pasaran kedua terbesar untuk Xiaomi, jadi mereka tidak mampu mengecewakan peminat dan penyokongnya yang mungkin terbukti merugikan dalam jangka masa panjang. Walaupun Xiaomi mungkin telah mengambil keputusan ini berdasarkan alasan tertentu, saya percaya tidak ada waktu yang lebih baik untuk mencuba nasib dan mengubah persepsi orang di sini di India dan juga di pasar-pasar utama lain.

Komen Facebook

Beberapa Petua dan Trik Berguna Lain Untuk Anda

Cara Mengawal Telefon OPPO Anda Dengan Gerakan dan Gerakan Udara 3 Cara Mencari Aplikasi Yang Mengurangkan Bateri pada Android Anda 3 Cara Menghilangkan Pemberitahuan Mengganggu di Android 3 Cara untuk Melindungi Telefon Android Anda daripada Terlalu Mengecas

Artikel Yang Menarik