Utama Aplikasi PM Modi melancarkan aplikasi UMANG untuk mempromosikan e-pemerintahan di India

PM Modi melancarkan aplikasi UMANG untuk mempromosikan e-pemerintahan di India

Aplikasi UMANG menampilkan gambar

Perdana Menteri Narendra Modi telah melancarkan aplikasi UMANG (Unified Mobile Application For New-age Governance) untuk mempromosikan e-urus tadbir. Aplikasi ini telah dilancarkan pada 5th Global Conference on Cyberspace yang diadakan di Hotel Pullman, Aerocity, New Delhi.

Aplikasi ini bertujuan untuk mengintegrasikan perkhidmatan berkaitan tadbir urus seperti Aadhaar, DigiLocker, Rapid Assessment System dan Bharat Bill Payment System. Ini pada awalnya diumumkan tahun lalu oleh pejabat Perdana Menteri sebagai bagian dari Inisiatif Digital India, yang dilakukan oleh Kementerian Elektronik dan Teknologi Maklumat.



Ciri Aplikasi UMANG

Aplikasi UMANG

Aplikasi UMANG (Unified Mobile Application For New-Age Governance) adalah inisiatif oleh Kerajaan untuk mempromosikan e-urus tadbir. Dengan dukungan untuk 12 bahasa daerah dan bahasa Inggris, aplikasi ini dimaksudkan untuk memanfaatkan perkhidmatan pemerintah secara digital.

Aplikasi UMANG dilancarkan dengan penyediaan ke 43 jabatan dengan akses lebih daripada 150 perkhidmatan. Jumlah ini dijangka berkembang ke 200 jabatan yang menawarkan lebih daripada 1200 perkhidmatan menjelang Disember 2019. Anda boleh mendapatkan EPFO, PAN, NPS, CBSE, Bharat Gas, DigiLocker, Passport, GST, HP, Bharat & Indane Gas, e Pathshala, Cukai Pendapatan , Digi Sevak, Crop Insurance dan banyak perkhidmatan lain menggunakan aplikasi.



Juga, bagi pengguna Aadhar yang bertautan, perkhidmatan seperti pembayaran cukai dan pembaharuan pasport juga diberikan. Anda juga boleh menyemak hasil CBSE di aplikasi UMANG.

Cara mendapatkan aplikasi UMANG

Aplikasi UMANG adalah aplikasi percuma yang serasi dengan iOS, Android, dan juga Windows phone. Anda boleh membuat panggilan tidak dijawab ke 97183-9718N3 untuk mendapatkan pautan muat turun di nombor telefon anda. Anda juga boleh memuat turun aplikasi secara langsung ke Android dari Play Store di sini , untuk iOS di sini , dan untuk Windows Phone di sini .

Aplikasi UMANG akan memperluaskan kegunaannya dalam beberapa hari akan datang dan pengguna akan dapat menghubungkan kad Aadhaar mereka untuk memanfaatkan sepenuhnya aplikasi ini.



Komen Facebook

Beberapa Petua dan Trik Berguna Lain Untuk Anda

4 Cara Pantas untuk Memindai Sebarang Kod QR di Telefon Android Anda 3 Cara Mencari Aplikasi Yang Mengurangkan Bateri pada Android Anda 3 Cara Menggunakan Telefon atau Tablet Android Anda Sebagai Monitor Kedua Untuk PC 3 Cara Menjadualkan Hidup / Mati Kuasa Auto pada Telefon Android Anda

Artikel Yang Menarik