Utama Yang Diketengahkan Dayakan Ciri Autosandar untuk menyimpan Foto di Google Drive

Dayakan Ciri Autosandar untuk menyimpan Foto di Google Drive

Kita semua menangkap sebahagian besar momen penting dalam hidup kita menggunakan kamera telefon pintar kita, kerana ia adalah sumber yang paling cepat diakses yang selalu ada bersama kita sepanjang masa. Kami ingin memastikan bahawa kita semua harus tetap bersama kita dan oleh itu kita terus melupakan mereka dari semasa ke semasa. Sekiranya kita mula menyandarkannya pada Pemacu HD kita maka mereka cenderung tidak diendahkan oleh kita kerana kita tidak dapat mengaksesnya hampir sepanjang masa, oleh itu pengguna mula beralih ke pemacu awan untuk mengakses fail media tersebut. Google Drive adalah kaedah termurah dan paling mudah untuk memperoleh banyak ruang awan. Di mana perkhidmatan seperti Dropbox, SkyDrive atau penyedia perkhidmatan lain menawarkan ruang 5GB secara percuma, Google Drive dapat membantu anda dengan ruang kosong 15GB.

Jadi, saya biasanya lebih suka menyimpan gambar telefon pintar saya menggunakan ciri Auto-backup dan setelah senyap dimuat naik, saya mengambil sedikit masa dan membuang atau menghapus gambar-gambar yang tidak diingini. Dalam artikel ini, saya akan memberitahu anda bahawa bagaimana anda boleh mengaktifkan ciri Auto-Backup ini dan bijak menyimpan sejumlah besar foto di Google Drive anda. Ikuti sahaja langkah-langkah yang dinyatakan di bawah.



Disyorkan: Peti Masuk Gmail untuk POP pihak ketiga atau IMAP Mail

Dayakan Auto-Backup Foto di Google Drive

Sekiranya anda memiliki telefon pintar oleh Motorola atau dari siri Nexus maka mereka akan mempunyai stok android dan yang bermaksud bahawa ia akan mempunyai aplikasi yang dikenali dengan nama 'Foto' yang dipasang di telefon pintar. Namun, sekiranya anda tidak memilikinya, pasang, buka dan kemudian ketik bahagian yang disorot yang disebutkan dalam tangkapan skrin.

imej

Pilih pilihan Tetapan dan kemudian anda akan melihat pilihan Auto-Backup foto tersebut.



imej

Ketik pilihan itu dan kemudian aktifkan untuk mula menyandarkan foto tersebut. Sekarang anda dapat melihat ada senarai pilihan lain yang tersedia di bawah tetapan tersebut.

imej



Anda boleh memilih untuk memuat naik gambar dalam ukuran asalnya (yang akan menggunakan bateri dalam jumlah yang banyak) atau anda boleh memilih untuk memuat naik bentuk gambar yang dimampatkan, yang akan membolehkan anda menyimpan sejumlah besar gambar dalam jarak 15 GB .

Dengan bantuan pilihan tersebut, anda juga boleh memilih untuk memuat naiknya melalui rangkaian WiFi sahaja atau rangkaian Data Selular juga.

Disyorkan: Dengarkan Fail Audio dan tetapkan Nada Dering menggunakan Pemain VLC

Kesimpulannya

Ciri Auto-Backup mungkin merupakan ciri yang sangat biasa dengan semua penyedia pemacu awan tetapi ciri lain yang ditandai dengannya seperti memampatkan gambar, memilih media yang tepat untuk memuat naiknya dan yang lain yang serupa meningkatkan pengalaman pengguna dengan Google Drive berbanding dengan pesaing. Beri tahu kami pendapat anda mengenai ciri ini dan nantikan lebih banyak maklumat mengenainya.

Komen Facebook 'Aktifkan Ciri Auto-Backup untuk menyimpan Foto di Google Drive',5daripada5berdasarkan1penilaian.

Beberapa Petua dan Trik Berguna Lain Untuk Anda

Cara Mengawal Telefon OPPO Anda Dengan Gerakan dan Gerakan Udara 3 Cara Mencari Aplikasi Yang Mengurangkan Bateri pada Android Anda 3 Cara Menghilangkan Pemberitahuan Mengganggu di Android 3 Cara untuk Melindungi Telefon Android Anda daripada Terlalu Mengecas

Artikel Yang Menarik